Thursday, February 28, 2013

Yahoooo... 15 Sebab Kenapa I Senam & Amal Shaklee?


Gempaq nyer bunyi tajuk nyer... actually baru lepas senam Z.U.M.B.A hahaha... hormon happy tu baru kick in... baru hidup happening... yang utama sekali, janji dalaman kita, inner kita rasa 3C's... Confident, Ceria and Cantik... itu yang penting...Bila dalaman kita rasa confident, ceria serta cantik... pasti aura kita macam magnet menarik orang sekeliling yang kita senyum2 tue rasa confident ngan kita, rasa aura Ceria kita!... menghargai senyuman kita... 
jangan risau pasal conflict dalaman diri kita... just remember kalo time2 kita sedih tue, remember that your presence may make others miles away smile and ceria ceria cherry gitu... cam geng2 online kita... 
kali ni saya nak share antara sebab saya amalkan Senam + Shaklee practice... ok2..
1. control masalah penafasan semasa tido + asma / bronkitis
2. angin badan kurang dengan Alfalfa
3. cramp, bengkak kaki, sakit otot2 + sendi2 kurang bila saya ambil Ostematrix
4. bila saya ambil ESP, badan segar, fresh, kenyang berkekalan... turut bantu langsingkan badan... (option lain adalah Cinch)
5. Berat badan berlebihan/ overweight menurun bila metabolisme naik dengan Omega Guard dan emulsifier / pecah lemak dengan Lecithin... (saya belum kahwin lagi, in future will get married... not a mom but ianya byk membantu... dengan jaga makan, senam gak)
6. simptom2 Blood stool / constipation... masalah membuang, sembelit turut jadi berkurangan... dengan Herblax + Alfalfa
7.  Omega Guard bantu sangat2 sebab dalam family saya memang ade kolestrol tinggi dan kalau tidak jaga... kolestrol dalam darah boleh shoot ke kepala jadi BP tinggi...
8. Rasa badan Fatique, Tired / Letih, terasa mengah2 tue berkurangan
9. otot leher, bahu yang byk angin dan selalu problem bila drive tidak membebankan ... senaman dengan Shaklee banyak mengubah kesihatan saya...
10.  Letih, moody, lack of motivation kurang bila senam + shaklee...
11. bila tengok penimbang 1kg turun pun rasa lega sdkt... kalo plateau level mmg sedih dan mudah patah semangat... bila mengenang amalkan senaman Zumba, lagu berirama tu syiok dan seronok, berenang tu relax terapi bagi saya, dan menari tue passion saya yg teramat2... saya ingat feeling seronok tu penting dan buat semangat saya to keep pressing on... and on...
12. Shaklee sejak Februari 2012, byk perubahan dari segi health, energy level saya, bantu byk untuk saya teruskan bersenam, berenang, dan menari... kalo 2011, fuh.... uhuhu sedih time tu... all penyakit di atas antara sebab2 saya tidak bertenaga dan kuasa nak teruskan...
13. saya dah masuk umor 3 series pun org masih ingat muda lagi 28 tahun mcm tue... cewah... bukan saya cakap... pengakuan rakan dance class saya.... terkezut tak terkezut saya baru masuk 30 tahun November lepas...
14. seperti passion saya untuk terus senam + berenang + dance... seperti itu gak Passion saya, minat saya dengan Shaklee....
15. Shaklee lah... yang mengubah diri Jojo yang dahulu kepada diri Jojo 3C's Confident, Ceria dan Cantik dari dalam... moga2 aura inside terpancar / reflek kepada ramai lagi di luar sana untuk turut menjadi bunga mekar ceria dari dalam ke luar....








* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit






No comments:

Post a Comment