Monday, April 11, 2016

Diari seorang student MBA di OUM Kuala Lumpur

First step yang saya ambil pada 2015...berdaftar dengan OUM
Salam semua, post kali ini saya ingin berkongsi bersama uols...imbau kembali tanggal 11 Januari 2015, next step in my life cycle untuk decide nak sambung Masters, dalam Business Administration (MBA)... saya pun daftar di universiti di KL...
Universiti pilihan
Universiti pilihan saya adalah OUM, sbb jadualnya yang fleksibel dan pembelajaran yang berkesan iaitu menggunakan kaedah online serta face-to-face...(mixed).. Kalo member2 yang sama sem ambik 3 subjects...saya mampu ambik 2 subjek...maklumlah kan, last saya study 2008, so agak karat tangan dan otak haha... ingat lagi first time ambik nota untuk kelas BMOM5203 Organisation and Business Management terus cramp tangan 3 jam straight menulis... kalo snap guna phone, lecturer gurau usik2 student sekarang guna phone catit nota, segan la plk kan hehehe...sgt baik lecturer saya tu, mendiang Dr Santhiru... saya memilih untuk wat full coursework mode...
My favorite subject...Marketing Management
Perjalanan pengajian Masters bagi tahun pertama ada suka duka nyer... lebih banyak kenangan manis jgk... seronok sebenarnya, dalam menempuh fasa spt kejar2 nak settle assignments dengan nak study time2 examnyer... some lecturers sangat2 membantu dan supportive... banyak value added serta knowledge yang kita pick up sepanjang tahun pertama MBA. 

Setakat ni, semester 1 Januari 2015, subjek2 yang saya ambik adalah IT for Managers (BMIT5103) dan Organisation and Business Management (BMOM5203), then, Marketing Management (BMMK5103) dan Managerial Economics (BMME5103) bagi semester 2 May 2015 pulak.., dan Accounting for Decision Making(BMAC5103) dan Business Law (BMLW5103) bagi semester 3 Sept 2015...pejam celik pejam celik dah masuk semester 4... 

Antara semua subjek2 ni, subjek paling seronok adalah Marketing Management... kita belajar pasal products, brand status, dsb...
Fasa nak siapkan assignment...pergh...
Sekarang tgh dalam semester 4 tahun kedua... sedang ambik BMMF5103 Finance dan BMBR5103 Business Research Methods... Cikgu Armand yang ajar Business Research sangat2 helpful dan knowledgeable...banyak hands-on setiap kali kelas Cikgu Armand ni...bagus...Untuk Finance baru sem 4 baru nak ambik hehe, kalo ikutkan kena ambik sem 2 lagi tapi ambik kemudian2...sebab kira one of the toughest subject bagi saya...









No comments:

Post a Comment