Sunday, September 22, 2013

Cyst Oh Cyst...

Dalam berdebar2 dan sibuk untuk membuat persiapan hari bahagia saya ... pada11 Sept 2013 juga ler, hari yang membuatkan saya membisu dan panik, serasa dunia ni gelap sejenak bila dapat CT scan result drp Hospital KPJ Ampang pada petang tue... 

Oh cyst oh cyst... cyst jenis corpus luteal di bahagian sebelah kanan ovari saya, 2+ cm, tapi aturan period masih datang bulan-bulan... selain drp tue, saya juga cyst pada pancrease 18x19mm... 

Biler saya share dgn adik tunang saya, dier pun pernah alami cyst dikedua2 ovari sebab hormon kite nie haywire tapi still dapat anak sulungnyer sekarang... so bila dptkan 2nd opinion, saya pun difahamkan bahawa aturan hormon serta kesuburan masa saya 20-an dengan masuk 30-an dah tidak sama dah...

Saya kena rajin2 amalkan suplemen Shaklee dan ambil GLA untuk keseimbangan hormon saya dengan suplemen yang saya mmg amalkan ESP bagi pertumbuhan sel2 badan yang sihat, Lecithin bagi pembakaran lemak dalaman, Alfalfa bagi pembuangan toksin untuk kecutkan cyst saya ni.. 

Apa2 pun, kenalah berfikiran positif serta banyak2-kan amalan berdoa agar cyst ni kecut dan moga2 setelah berkahwin kelak, Tuhan permudahkan rezeki saya utk mendapatkan zuriat... saya akan update-kan blog dari masa ke semasa tentang perkembangan cyst saya yer... 

No comments:

Post a Comment